21 marca 2012

"Mroczne światło" - Lesley Livingston

Szekspirowski „Sen nocy letniej” ziszcza się we współczesnym Nowym Jorku. Okazuje się, że i ludzie, i elfy bywają nieprzewidywalni, złośliwi, cyniczni…

Powyższa zapowiedź z rewersu okładki idealnie podsumowuje tematykę drugiego tomu paranormalnej powieści „Oddech nocy” autorstwa Lesley Livingstone. Mieszkająca w Nowym Jorku początkująca aktorka Kelly to w rzeczywistości elficka księżniczka – córka Oberona, potężnego Władcy Zimy oraz niebezpiecznej i równie potężnej Mabh – Królowej Jesieni. Sonny to elfi podrzutek, który na rozkaz Oberona musiał wrócić do świata elfów i uporać się z chordą żądnych elfickiej krwi Dzikich Zastępów. Zakochani zostają rozdzieleni i wszystko wskazuje na to, że nie prędko się spotkają, zwłaszcza, że komuś zależy na tym, aby nigdy nie mogli być razem. Zarówno Kelly, jak i Sonny znajdą się w śmiertelnym niebezpieczeństwie, czy uda im się je pokonać? O tym przekonacie się sięgając po tę powieść.

Jak już wspomniałam „Oddech nocy” to drugi po „Oddechu nocy” tom trylogii Lesley Livingston. Przyznaję, że rozpoczynanie jakiejkolwiek trylogii od lektury drugiego tomu nie jest zbytnio komfortowe, jednak w tym wypadku nie stanowiło to większego dyskomfortu. Autorka zgrabnie przypomina, co działo się w pierwszej części, przez co nie ma się poczucia zagubienia i straty wątku.  Bohaterowie są barwni, a dokładne opisy pomagają zobrazować sobie każdą postać. Sonny i Kelly wzbudzają sympatię, nie są to postaci z serii wzdychających do siebie, rozmemłanych nastolatków, wręcz przeciwnie, każde z nich ma charakter i po prostu nie da się ich nie lubić. Akcja w powieści jest dynamiczna, przez co czyta się ją szybko i nie ma czasu na nudę.

Podsumowując, jest to książka nie tylko dla nastolatków, chociaż przyznam, że ma się wrażenie, że jednak kierowana jest głównie do tej grupy czytelników. Niemniej jednak czytelnik lubiący ten typ lektury, gdzie magia miesza się z rzeczywistością, a elfy to istoty zamieszkujące ziemię na równi z ludźmi, będzie usatysfakcjonowany i zadowolony z lektury. Tak więc polecam wszystkim miłośnikom paranormal.

Ocena: 4 / 6

Wydawnictwo: Jaguar
Ilość stron: 312
Okładka: miękka

Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu Jaguar oraz Portalowi Sztukater.

22 komentarze:

  1. Nie czytałam jeszcze pierwszej części, ale jak to zrobię i mi się spodoba, to i po tę sięgnę :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Oryginał Szekspira zawsze mnie śmieszył do łez, zwłaszcza końcowe przedstawienie ateńskich rzemieślników xD
    Chętnie przeczytam wariację, choć nie wiem, czy przypadnie mi do gustu:)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. @ Isadora - do takich wariacji podchodzę z mieszanymi uczuciami:)

      Usuń
  3. Jeżeli będzie okazja sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. @ Taki jest świat - pozostaje czekać na okazję:)

      Usuń
  4. Mam ochotę na ten cykl i liczę, że wpadnie mi w ręce pierwszy tom:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. @ Kasandro - ochota jest najważniejsza, później już tylko przyjemność z czytania:)

      Usuń
  5. Ja również nie przepadam za rozpoczynaniem lektury serii od "środka". Czytałam pierwszy tom - Oddech nocy i z pewnością sięgnę po kolejny.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. @ tetiisheri - rozpoczynanie serii od środka to porażka, ale wracanie do pierwszej kiedy przeczytało się drugą to już w ogóle nie ma sensu, pozostaje mi pogodzić się z losem:)

      Usuń
  6. Czytałam Oddech nocy i raczej nie powiem, by zrobił na mnie piorunujące wrażenie. Język autorki wydał mi się nazbyt banalny...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. @ Dwojra - w drugiej części język również nie jest zbytnio wyszukany, ale tłumaczę to tym, że adresatem książki miały być głównie nastolatki:)

      Usuń
  7. Raczej nie sięgnę. Tematyka nie dla mnie, poza tym ocena też nie jest zachwycająco wysoka :)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. @ Bezimienna - książka nie zachwyciła mnie zanadto, ale tłumaczę to tym, że nie jestem już nastolatką:)

      Usuń
  8. Nie czytałam jeszcze pierwszej części ale już kiedyś postanowiłam że jak będzie okazja to po nią sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja także nie jestem już nastolatką, ale książka muszę przyznać ze jest dośc ciekawa... ;]

    OdpowiedzUsuń
  10. @ Paulina - nie jest zła, ale z nóg mnie nie zwaliła:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Chętnie zajrzę, zwłaszcza, że dawno czytałam podobną książkę :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  12. Książki nie czytałam ale na pewno po nią sięgnę przy najbliższej okazji.Twoja recenzja zachęciła mnie do przeczytania tej książki.Dodałam się do obserwowanych ponieważ bardzo podoba mi się Twój język i styl pisania recenzji.Jeśli chcesz dodać się do obserwowanych u mnie będzie mi bardzo miło.Serdecznie zapraszam na:
    www.in-world-book.blogspot.com
    Pozdrawiam i czekam z niecierpliwością na kolejną recenzję.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. @ Patrycja - cieszę się, że moje recenzje Ci się podobają:) chętnie zerknę do Ciebie:)

      Usuń